آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

گاردین: در دکترین سیاسی ترامپ جنگ با اسلام تعریف شده است

گاردین: در دکترین سیاسی ترامپ جنگ با اسلام تعریف شده است

 

وبسایت نشریه انگلیسی گاردین در نوشتاری به قلم یک ایرانی تاکید کرده اصلی ترین بخش در دکترین سیاسی دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا، مواجهه و مبارزه با اسلام است.

 

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، دیوید شریعتمداری در این نوشتار برای گاردین نوشته تصویرسازی آخرالزمانی از تروریسم اسلامی به مثابه یک نخ، تمام اجزاء دولت ترامپ را به یکدیگر متصل و مرتبط می کند؛ اما چیزی که او و دیگر اعضای افراطی کابینه ایالات متحده نمی دانند این است که آنها تنها چیزی را به تروریست ها می دهند که به دنبالش هستند.

تقریبا همه اعضای اصلی کابینه ترامپ ضداسلام هستند. این رودی جولیانی بود که ترامپ از وی خواست نقشه راه مقابله با نفوذ مهاجران مسلمان به آمریکا را به او بگوید. از سوی دیگر مایکل فلین مشاور امنیت ملی ترامپ نیز یک چهره ضدمسلمانان است و پیشتر گفته بود آیا مردم آمریکا دوست ندارند رییس جمهور داشته باشند که خون دشمنان خود را بنوشد؟

استفن بانون رییس ستاد انتخاباتی ترامپ بود که می گفت اصلی ترین هدف دولت می بایست به راه انداختن یک جنگ جهانی با «فاشیسم اسلامی» باشد.

اما همه تحلیلگران می گویند آمریکا در این جنگ راه را اشتباه می رود. در زمان جنگ سرد بسیاری از مردم شوروی و اروپای شرقی با آمریکا همدل بودند اما اکنون چه کسی درخاورمیانه از آمریکاییها دل خوشی دارد؟ وقتی ترامپ قول داد که می خواهد ریشه اسلام رادیکال را از زمین درآورد، دوباره تن و بدن مسلمانان آمریکا لرزید؛ به نظر می رسد ترامپ از همین حالا دارد راه را اشتباه می رود.

خشم چهار و نیم میلیون ایرانی ساکن آمریکا از فرمان جدید ترامپ

بیش از چهار و نیم میلیون مهاجر ایرانی ساکن ایالات متحده هستند،خبرگزاری فرانسه در یاد داشتی به وضعیت جمعیت انبوه ایرانیان مقیم کالیفرنیا پس از فرمان ضدمهاجرتی رییس جمهور آمریکا پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، خبرگزاری فرانسه در این یادداشت آورده جامعه عظیم ایرانیان مقیم ایالت کالیفرنیا- به ویژه شهر لس آنجلس- پس از صدور منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، در شوک و ناراحتی شدیدی به سر می برند.

ایرانیان زیادی به خبرگزاری فرانسه گفته اند که این تصمیم ترامپ باعث جدایی و از هم پاشیدگی خانواده های آنان خواهد شد. «الکس حلمی» از فروشنده های فرش ایرانی مقیم «وست وود» در لس آنجلس می گوید همه خانواده و دوستانی دارند؛ همه ایرانیان از این تصمیم زیان می بینند و خانواده های زیادی از بین می روند.

«فرهاد بشارتی» که در جنوب لس آنجلس یک آژانس مسافرتی دارد می گوید از وقتی ترامپ این فرمان را صادر کرده تلفن هایش یک لحظه قطع نمی شوند چون واقعا مردم نگران آینده هستند.

 

علی که از ترس ماموران اداره مهاجرت آمریکا نام خانوادگی خود را پنهان می کند می گوید من می ترسم برای عید نوروز به ایران بروم چون می دانم آمریکایی ها اجازه نمی دهند به کشور وارد شوم.

خبرگزاری فرانسه در پایان می نویسد نزدیک به ۵۰۰ هزار ایرانی در جنوب کالیفرنیا زندگی می کنند که تصمیم مهاجرتی ترامپ درحال نابود کردن زندگی آنان است. این درحالی است که عید نوروز ایرانیان نیز نزدیک است و آنها تمام رویاهای خود برای دیدن دوباره کشورشان را از بین رفته می بینند.

منبع: شفقنا افغانستان؛

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش