آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

ورزشکاران افغانستان ٨ مدال طلا و ١٤ نقره در فستیوال هنرهای رزمی جهان کسب کردند

ورزشکاران افغانستان ٨ مدال طلا و ١٤ نقره در فستیوال هنرهای رزمی جهان کسب کردند

ورزشکاران افغانستان ٨ مدال طلا و ١٤ نقره در فستیوال هنرهای رزمی جهان کسب کردند

 

ورزشکاران افغانستان ٨ مدال طلا و ١٤ نقره در فستیوال هنرهای رزمی جهان کسب کردند

چهارمین دوره فستیوال هنرهای رزمی جهان که از روز جمعه ٢٤ اکتبر در استانبول ترکیه آغاز شد و روز دوشنبه ٢٧ اکتبر به پایان رسید، در رشته دای فو تیم افغانستان ٨ مدال طلا، ١٤ نقره و ٢ برنز را از ان خود کرد.

در مسابقات دای فو مردان، استاد محمد حیدریان در رشته هنرهای فردی صاحب مدال طلا شد. میثم حسینی، علی یاسر حسینی، نجیب محمدی و ابوذر محمدی در کار گروهی رشته هنرهای فردی صاحب مدال طلا شدند و در کار گروهی رشته ووینام (کاتا) با کسب مدال نقره مقام دوم را ازآن خود کردند. همچنین در بخش “سوپرفایت” امیرحسین قره خانی با کسب مدال طلا قهرمان این مسابقات شد.

در مسابقات دای فو بانوان، سمیه حیدریان، زهرا علی و معصومه علی در رشته هنرهای فردی با کسب مدال طلا مقام اول و در رشته دای فو (تکنیک گروهی) مدال برنز این مسابقات را از آن خود کردند. در رشته ووینام (مبارزه) نیز معصومه علی در وزن ٦٠ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

چهارمین دوره فستیوال هنرهای رزمی جهان امسال در شهر استانبول ترکیه و در دو مجموعه ورزشی المپیک فاتیح و باعجیلر برگزار شد و ١٢٠٠ ورزشکار در رشته های مختلف هنرهای رزمی از ٧٥ کشور جهان در این فستیوال شرکت کرده بودند. استاد محمد حیدریان سرپرست تیم افغانستان به همراه ٣ ورزشکار از استرالیا و پنج ورزشکار از مهاجرین افغانستانی مقیم کشور ترکیه تیم افغانستان را در این دوره از رقابت های جهانی هنرهای رزمی تشکیل می دادند.

 

استاد محمد حیدریان

استاد محمد حیدریان بنیانگذار و موسس رشته دای فو و مقیم شهر آدلاید استرالیا است. او شاگردان زیادی را در طول ٣٣ سال در کشورهای پاکستان، ایران و استرالیا در این رشته تربیت داده است که بیشتر آنان برای کشور افغانستان در مسابقات جهانی مدال کسب نموده اند و اینبار نیز خود ایشان با کسب مدال طلا در رشته هنرهای فردی برای افغانستان افتخار آفرید و قهرمان شد.

دای فو

استاد محمد حیدریان در سال 2005 میلادی با ایجاد یک رشته جدید تحت عنوان دای فو (برگرفته از دو لغت هزارگی به معنای رزم های فولادی) و ثبت رسمی آن در فدراسیون هنرهای رزمی جهان، گام موثری در عرصه هنرهای رزمی برداشت که از سوی کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی مورد استقبال قرار گرفت. رشته دای فو فعلا نمایندگی های رسمی در چند کشور دارد. اسامی تمامی ضربات و تکنیک های موجود در این سبک ورزشی برگرفته شده از لغات هزارگی می باشد که با تلاش های ایشان در کتابی تحت عنوان آیین نامه دای فو در فدراسیون هنرهای رزمی جهان به ثبت رسیده است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش