آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

نفیسه روشن بانوی مهاجر افغانستانی برترین مربی سال فوتبال استان(ولایت) سمنان ایران شد

نفیسه روشن بانوی مهاجر افغانستانی برترین مربی سال فوتبال استان(ولایت) سمنان ایران شد

 

در گردهمایی بزرگ تجلیل از مربیان برتر فوتبال ایران که در اراک و به همت کانون مربیان فوتبال ایران برگزار شد، عنوان برترین مربی سال ولایت سمنان به نفیسه روشن رسید.

 

به نقل از سایت افغانستان خبرگزاری فارس، کانون مربیان فوتبال ایران برترین‌های سال ایران را انتخاب کرد.

بر اساس آرای هیئت داوران، بهترین مربیان سال فوتبال انتخاب شدند که در میان آنان افرادی همچون علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران به عنوان مربی سال لیگ برتر این کشور انتخاب شد.

اما در میان این اسامی بزرگ، عنوان بهترین مربی سال ولایت سمنان در رده سنی بزرگسالان به  «نفیسه روشن» مهاجر افغانستانی مقیم ولایت سمنان رسید. وی در حال حاضر سر مربی تیم هلال مهر، تنها تیم فوتسال بانوان ولایت سمنان است که زیر نظر هلال احمر فعالیت می کند.

بر اساس انتخاب کانون مربیان از هر ولایت یک نفر در رده فوتبال پایه و یک نفر در رده فوتبال بزرگسالان انتخاب شدند و خانم نفیسه روشن  بعنوان مربی برتر در رده بزرگسالان انتخاب گردید.

نفیسه روشن در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار شورای مرکزی ورزش مهاجرین بیان داشت که دارای مربیگری درجه D آسیا در رشته های فوتبال است و تا کنون در چندین دوره آموزشی مرتبط با مربیگری شرکت کرده است.


 روشن ضمن اشاره به این نکته که پیش از این مربیگری تیم‌های عقاب سمنان، شهرداری سمنان، راشا کویر، تیم المپیاد ورزشی دانشگاه سمنان، باشگاه پارت و حجاب را بر عهده داشته افزود:  قرار است مرداد ماه سال جاری جهت شرکت در دوره مربیگری  درجه C آسیا به مشهد اعزام شود.

بهترین مربی ولایت سمنان در فصل 93-94، دارای مدرک تحصیلی لیسانس در رشته علوم سیاسی از دانشگاه سمنان می باشد و از مشقات و مشکلاتی می گوید که در راه  فعالیت ورزشی متحمل شده است. به طور مثال هزینه حضور در دوره مربیگری C آسیا که قرار است در مشهد برگزار گردد به عهده خود شرکت کنندگان در دوره می باشد و پرداخت این مبلغ برای یک بانوی ورزشکار مهاجر مشکل است.

وی می گوید از سوی ورزش بانوان حمایتی نمی شود و تا اینجا نیز با تلاش و پشتکار و هزینه شخصی خود پیش آمده و خواستار حمایت بیشتر دست اندارکاران و دلسوزان ورزش از جامعه ورزش بانوان شد.

لازم به ذکر است که چندی پیش نفیسه روشن به عنوان بازیکن به همراه تیم ایرمان سمنان عنوان قهرمانی مسابقات فوتسال ولایت سمنان را کسب نمود و به همراه این تیم جواز حضور در لیگ کشوری مسابقات فوتسال ایران در فصل آینده را به همراه این تیم بدست آورده است.

خبرگزاری افغان ایرکا

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش