آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

مهتاب رستمی دختر 9 ساله افغانستانی، کسب مقام سوم مسابقات جهانی تکواندو

مهتاب رستمی دختر 9 ساله افغانستانی، کسب مقام سوم مسابقات جهانی تکواندو

 

مهتاب رستمی دختر 9 ساله افغانستانی که در دانمارک متولد شده است و در عالم مهاجرت زندگی می کند توانسته است در مدت کوتاهی ورزش تکواندو را بصورت حرفه ای بیاموزد و افتخار بیافریند.

 

این دختر خردسال که در حال حاضر در شهر کپنهاگن(دانمارک) زندگی می کند، در مدت دو سال توانسته است تعداد مدالهای زیادی را در مسابقات مختلف کسب کند.

مهتاب رستمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شفقنا افغانستان اظهار کرد : از اول سال ٢٠١٣ شروع به فعاليت در رشته تكواندو كردم و مجموعا 14 مدال در این دوسه سال کسب کرده ام، در مسابقات داخلی دانمارك ١١ مدال رنگین، در مسابقات سويدن ٢ مدال و در مسابقات جهانى برلين جرمنی توانستم مدال برنز را کسب کنم.

 

وی با وجود اینکه در دانمارک متولد شده است می گوید : من در مهاجرت به دنیا آمده ام، اما اصالتا از ولایت دایکندی هستم و امیدوارم بتوانم بزودی وطنم را ببینم.

او در پاسخ به اینکه چه برنامه هایی برای آینده خود دارید می گوید : یکی از بزرگترين برنامه هایم اين است كه با تمرين و تلاش فراوان به المپیک راه پيدا كنم و با امید به خدا اولين مدال زنان در رشته تكواندو را براي افغانستان کسب کنم.

من به خودم باور دارم؛ خواستن توانستن است

مهتاب رستمی با اشاره به اینکه انسان می تواند به هر چیزی دست یابد خاطرنشان کرد : من به خودم باور دارم و با توجه به برنامه ای که مشخص کرده ام ایمان دارم مى توانم در مسابقات جهانى و المپيك مدال بياورم، خواستن توانستن است.

این قهرمان بین المللی در ادامه با یادآوری اینکه دوست دارد به کشورش باز گردد اظهار کرد : آرزو دارم كه يك روز در افغانستان صلح و امنيت بیاید تا بتوانم به کشور عزیزم برگردم.

منبع: شفقنا افغانستان

مهتاب رستمی عنوان کرد : امیدوارم مردم کشورم تعصبات را کنار بگذارند و صلح در سراسر کشور برقرار شود تا بیشتر از گذشته شاهد پیشرفت و ترقی مردم عزیزمان باشیم.

 

وی تصریح کرد : دوست دارم در کشور خودم و در رشته خودم فعاليت كنم و امکاناتی را در کشورم به وجود بیاورم تا دختران پیشرفت های بیشتری در ورزش تکواندو داشته باشند، همیشه آرزو داشتم در هر رقابتی نماینده شایسته کشورم باشم و از اعتبار آن دفاع کنم.

 

مهتاب رستمی با اشاره به نقش خانواده در موفقیت هایش افزود : هميشه خدا را سپاسگزارم كه خانواده اي دارم كه هميشه و هميشه از من حمايت كردند و اگر حمايتهايشان نمي بود من نمي توانستم به اين جايگاه برسم و دوست دارم همينجا از خواهرهاي دوست داشتني و پدر و مادر عزيزم تشكري كنم.

 

وی در پاسخ به اینکه چه پیامی برای هم سن و سالانت داری گفت : باتوجه به اینکه ورزش همیشه پیام آور صلح و دوستی در همه جای دنیا بوده است، به تمام هم سن و سالهای خودم پیشنهاد می کنم در کنارتحصیل، ورزش مورد علاقشان را به صورت حرفه ای دنبال کنند تا با کسب افتخارات ورزشی بتوانیم صلح را به کشورمان بیاوریم.

 

این ورزشکار خردسال با یادآوری این نکته که متاسفانه دنیا افغانستان را بعنوان یک کشور جنگزده می شناسد و باید این دیدگاه تغییر کند عنوان کرد : بنظرم زمان آن رسیده باشد که دنیا با پیشرفت های ما را آشنا بشوند و آن ذهنیت کهنه را از یاد ببرند و من هم همیشه تلاش دارم در عرصه ی ورزشی با موفقیت های خود این ذهنیت را تبدیل کنم.

ورزش باعث پیشرفت من در عرصه های تحصیلی شده است

مهتاب رستمی که در کنار درسهایش ورزش را بطور حرفه ای دنبال می کند در پاسخ به اینکه آیا ورزش کردن به درسهایش لطمه زده است می گوید : ورزش نه تنها لطمه ای به روند تحصیل من نزده است؛ بلکه ورزش باعث پیشرفت بیشترم در درسهایم شده است، من همیشه سعی کرده ام که برنامه ریزی داشته باشم تا درس و ورزش را با هم پیش ببرم.

 

مهتاب کرامتی در مدت اندکی توانسته است مدالهای زیادی در مسابقات مختلف کشوری و بین المللی به ارمغان بیاورد و با اینکه در غربت و دنیای مهاجرت زندگی می کند آرزو دارد به کشور برگردد، او نمونه کامل یک دختر پرتلاش است که می تواند در آینده نزدیک افتخارات زیادی را برای کشورش کسب کند.

 

امیدواریم روزی برسد که استعدادهای طلایی کشورمان بتوانند در داخل وطن به فعالیت بپردازند و باعث افتخار آفرینی برای افغانستان شوند.

 

این مهم بدست نمی آید مگر اینکه بستر بازگشت عزتمندانه مهاجرینی که در اقصی نقاط جهان پراکنده شده اند فراهم شود.

 

کودکان، نوجوانان و جوانان زیادی وجود که باعث افتخار برای کشور عزیزمان هستند اما بدلایل مختلف در عالم مهاجرت زندگی می کنند، به امید روزی که مهتاب رستمی و امثال او بتوانند در کشور الگویی برای همه دختران ما باشند.

 

سیدجمال الدین سجادی

 

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش