آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

الزام پذیرش پناهجویان برای تمامی کشورهای اروپایی

الزام پذیرش پناهجویان برای تمامی کشورهای اروپایی

 

ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا برای حل بحران مهاجرین خاورمیانه ای گفته است که پذیرش پناهجویان برای تمامی کشورهای اروپایی باید الزامی باشد.

 

یونکر که در پارلمان اروپا سخن می گفت؛ پیشنهاد برنامه الزامی جابجاسازی ۱۶۰ هزار مهاجر را در کشورهای اروپایی اعلان کرد که در حال حاضر در یونان، مجارستان و ایتالیا به سر می برند.

وی تصریح نمود: ” بر علاوه برنامه پیشنهادی جابجاسازی ۴۰ هزار نفر مستقر در ایتالیا و یونان که در ماه می پیشنهاد شده بود، ما امروز یک میکانیزم دومی اضطراری را برای جابجاسازی ۱۲۰ هزار مهاجر دیگر از ایتالیا ، یونان، مجارستان اعلان می کنیم. این باید به طور الزامی صورت گیرد”.

او از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا در اجلاس وزرای داخله ی اتحادیه اروپا که هفته آینده برگزار می شود از این طرح حمایت کنند.

ژان کلود یونکر تصریح نمود: ” من از اعضای اتحادیه اروپا می خواهم که در اجلاس چهاردهم سپتمبر وزرای داخله این اتحادیه، از پیشنهاد کمیته درمورد مستقرسازی الزامی اضطراری ۱۶۰ هزار مهاجر حمایت کنند. ما درمورد ۴۰ هزار نفر صحبت نمی کنیم، نه هم درمورد ۱۲۰ هزار نفر، کشورهای اروپایی باید ۱۶۰ هزار مهاجر را در آغوش شان بپذیرند”.

گفتنی است که آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان پیش از این سهمیه بندی اجباری در کشورهای اتحادیه اروپا برای پذیرش مهاجران یک “گام اول مهم” خوانده بود؛ اما برخی از کشورها با این طرح مخالف بودند.

 

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش