آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

وزیر فواید عامه: سرک بامیان الی سپين‌بولدک که از ولایات دایکندی، ارزگان و قندهار می گذرد در سال آین

وزیر فواید عامه: سرک بامیان الی سپين‌بولدک که از ولایات دایکندی، ارزگان و قندهار می گذرد در سال آین

 

مقامات وزارت فواید عامه کشور از آغاز چهار پروژه بزرگ سرک سازی در ولایت بامیان با ولایات همجوار این ولایت در سال آینده خبر داده، می گویند که بامیان در اوایل سال 1395 شاهد افتتاح بیش از 900 کیلومتر سرک ترانزیتی خواهد بود.

 

«محمود بلیغ»، وزیر فواید عامه کشور طی یک سفر رسمی به ولایت بامیان آمده، گفت: سرک های بامیان-بغلان به طول 152 کیلومتر، سرک بامیان الی سپين‌بولدک که از ولایات دایکندی، ارزگان و قندهار می گذرد به فاصله 550 کیلومتر، سرک ولسوالی یکاولنگ – بامیان الی ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان به فاصله 198 کیلومتر و فاز دوم سرک گردن دیوال به فاصله 60 کیلومتر، در سال آینده کار این سرک ها آغاز می گردد.

وی افزود: بودجه اکثر این پروژه های بزرگ، از بانک جهانی و بانک آسیایی تمويل مي شود.

محمود بلیغ روز شنبه از جریان کار شاهراه بامیان – کابل از مسیر کوتل حاجیگگ دیدن نموده، گفت: 45 کیلومتر این سرک تکمیل شده و کار 38 کیلومتر دیگر این سرک تاپایان امسال تکمیل و به بهره برداری سپرده می شود.

به گفته وزير فوايد عامه، بودجه 82 کیلومتر از سرک بامیان الی کوتل اونی را کشور ایتالیا پرداخت نموده و توسط شرکت های آباد راهان پارس، غلغله و عمران ساخته می شود.

از سوی دیگر مقامات محلی ولایت بامیان، آغاز پروژه های سرک سازی را در این ولایت بسیار با اهمیت خوانده و اذعان داشت که وصل شدن شمال و جنوب و شرق و غرب کشور از مسیر بامیان، برای مردم سهولت بیشتری ایجاد می کند.

طاهر زهیر، والی بامیان گفت: با آسفالت سرک بامیان – دوشی ولایت بغلان، امید آن می رود که پروژه های برق توتاب و کاسا 1000 از مسیر بامیان انتقال یابد.

به گفته والی بامیان، اگر همه سرک های این ولایت آسفالت شود، آمار گردشگرانی که از این ولایت بازدید می‌کنند نيز افزايش خواهد يافت.

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش