آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

شورای عالی مردمی " جنبش روشنایی" نه باید بترسند و تردید کند

شورای عالی مردمی

 

با توجه به درخواست های مکرر نهادهای مدنی و سازمان ملل از جنبش روشنایی

 

، برای گفتگو و مذاکره با حکومت و موافقت مسئولانه و منطقی" شورای عالی مردمی " جنبش روشنایی با این درخواست، به احتمال بسیار قوی جبهه ی منزوی و ترد شده ی تسلیم شدگان و معامله گران ازین فرصت استفاده خواهد کرد، دسیسه‌ها، اتهامات و طعنه های زهرآگین را نسبت به جنبش روشنایی روا خواهد داشت وبه فرافگنی های فریبکارانه متوسل خواهند شد، جهت تشویش وانحراف اذهان عمومی، دسیسه‌ها بکار خواهد بست و سوالات طعنه آمیزی را مطرح خواهند نمود: اگر مذاکره و گفتگو خوب است چرا قبلا با آن مخالفت شد؟ حتا این مذاکره را نوعی تسلیم و عقب گرد تلقی کرده و خواهند گفت که جنبش روشنایی در وضعیت قبل از دوم اسد برگشت نموده است! پس این همه شهید و زخمی برای چه بود؟ " شورا عالی مردمی " باید پاسخگوی فاجعه ی میدان دهمزنگ باشد! شاید به نحوی خانواده های معظم شهیدان و مجروحان را تحریک نمایند. چراکه جبهه ی تسلیم و تبعیض همچون مار زخمی تلاش خواهد کرد که به هر شکل ممکن زهرشان را بریزد.

باید هوشیار و صبور بود با امیدواری و اعتماد از تیم مذاکره کننده جنبش روشنایی دفاع وحمایت کرد، چراکه گفتگوهای پیش رو با گذشته متفاوت است، مذاکرات قبلی برای ماندن و شریک شدن در قدرت، ثروت و امتیاز گرفتن بود. گفتگوهای آینده برسراین خواهد بود که حکومت تاکی و تا کجا به تبعیض ادامه میدهد؟ آیا به حق برحق مردم تمکین خواهد کرد یا نه؟ آیا غیر از "برق " به روند شوم " فرق " هم توجه میشود یا نه؟ باید فاجعه ی دوم اسد را یک کمسیون مستقل، حقیقت یاب، حقیقت یابی نماید! تیم مذاکره کننده جنبش روشنایی با انبوهی از خواست ها و فهرست از سوالات با منطق و استدلال محکم، دور میز مذاکره خواهند نشست! با در نظر داشت بی کفایتی دولت یکی از خواست های جدی استعفای حکومت فعلی و برگزاری انتخابات زود هنگام خواهد بود! یکی از ویژگی، گفتگو های این مرحله اینست که به درخواست نهادهای مدنی و سازمان ملل صورت می‌گیرد و شاید هم تحت نظر آن نهادها که از شفافیت و مشروعیت لازم برخوردار است، درحالیکه مذاکرات قبل از دوم اسد فاقد چنین ویژگی بود. برجسته ترین ویژگی این دور از مذاکرات این است که یک طرف اصلی مردم محروم و قربانی تبعیض می باشند، از دکانداران و معامله گران باسابقه ی قومی و مذهبی در آن حضور نخواهد داشت چراکه حضور آنان از اهمیت و مشروعیت جنبش روشنایی خواهد کاست!

تحمل و انتظار آگاهانه و مسئولانه ی هواداران و حامیان جنبش روشنایی تا مشخص شدن نتایج مذاکرات هرگز به معنای عقب نشینی نخواهد بود، در صورتیکه تسلیم طلبان و معامله گران خائین آنهم با ژست قومی و مذهبی شریک شوند دیگر باید به حرکت تکاملی جنبش روشنایی نقطه ی پایان گذاشت! بهرحال علیرغم این نگرانی و با توجه به امید واری های فروان نه باید مایوس شد، از دسیسه‌ها و تهمت های خفاشان جبهه ی تسلیم و خیانت که احتمالا در هماهنگی با جبهه ی تبعیض و ستم خواهد بود ترسی به خود راه داد. نه باید از طعنه های زهرآگین آنان دچار شک و تردید شویم، چراکه حق و عدالت پیروز است یعنی بر محور حق بودن و ایستاده گی کردن پیروزی است. آیا جنبش روشنایی جز حق و عدالت چیزی دیگری میخواهد؟ هرگز !! تاکید وتمنا میگردد که مدافعان جنبش روشنایی و یاران شهیدان و مجروحان روشنایی درین مقطع حساس با هشیاری و صبر از کمینگاه خناسان شب پرست گذر کنند. تا انشاءالله نمایندگان و تیم مذاکره کننده جنبش روشنایی با عبرت گیری از سرنوشت سیاه و ذلیلانه ی معامله گران جبهه ی تاریکی با دقت و اقتدار و تکیه بر حمایت و پشتیبانی مدافعان جنبش روشنایی وارد مرحله ی جدید از گفتگو و مذاکره شوند.

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش