آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

امروز میلیونها ایرانی در راهپیمائی 22 بهمن با شعار مرگ بر امریکا، پاسخ تهدیدهای ترامپ را دادند

امروز میلیونها ایرانی در راهپیمائی 22 بهمن با شعار مرگ بر امریکا، پاسخ تهدیدهای ترامپ را دادند

 

امروز با وجود هوای سرد و زمستانی، میلیونها ایرانی در شهرهای مختلف این کشور در مراسم تجلیل از ۲۲ بهمن/دلو ، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران مشارکت نمودند. در روزی که حساسیت رابطه ایران- امریکا اوج گرفته، برضد امریکا و اسرائیل شعار دادند.

 

مظاهره کنندگان در پایتخت ایران، از روی پرچم های امریکا و اسرائیل گذشتند و مقامات عالیرتبه این کشور اعم از رئیس جمهور، سران قوا، اعضای کابینه در کنار عامه مردم در این راهپیمایی بزرگ مشارکت ورزیدند.

دکترحسن روحانی رئیس جمهور ایران، طی سخنانی در اجتماع مردم تهران، با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از پیام خاصی برخوردار است، اظهار داشت: این حضور پاسخ حرف‌های نادرست سردمداران جدید کاخ سفید است و مردم با حضور خود به جهان اعلام می‌کنند که باید به ملت ایران با زبان احترام و تکریم سخن بگویند و زبان قلدری و تهدید را به کار نبرند.

وی افزود: ملت ایران در طول ۳۸ سال گذشته نشان دادند که هرکس با زبان تهدید با این ملت سخن بگوید، ملت ایران او را پشیمان خواهد کرد.

 

دونالد ترامپ و مقامات امریکایی در سخنرانی های خود چندین بار ایران را تهدید کرده اند. مقامات سیاسی و نظامی ایران نیز بارها پاسخ تندی به ترامپ و مقام های جدید امریکا داده اند اما تظاهرات امروز مردم ایران با شعارهای مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل پاسخ قاطع به تهدیدهای ترامپ بوده است.

انقلاب اسلامی مردم ایران در تاریخ 22 بهمن ماه 1357 به پیروزی رسید. پس از آن همه ساله مردم در 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب، در راهپیمایی های گسترده از این پیروزی تجلیل می کنند.

تظاهرات امسال مردم ایران که پس از انتقال قدرت به تیم افراطی و جنگ طلب دونالد ترامپ در امریکا برگزار شده، برای ایران و جهان از اهمیت خاصی نسبت به سالهای قبل برخوردار بوده است.

روحانی خطاب به رئیس جمهور تازه کار امریکا: با ملت ایران تنها با احترام و تکریم حرف بزنید

وی با اشاره به دستیابی این کشور به مدرن‌ترین سانتریفیوژ‌های آی‌ آر ۸، گفت: سه سال قبل وعده دادم در کنار چرخش اقتصاد، سانتریفیوژ‌ها هم خواهد چرخید و اکنون دانشمندان با همت ایرانی از سانتریفیوژ‌ها آی‌آر۲ تا ۶ عبور کرده و به آی‌آر ۸ رسیده اند که در هفته‌های گذشته توانستیم یو‌اف۶ را به این سانتریفیوژ‌های مدرن تزریق کنیم و این به معنای پیشرفت دانشمندان و جوانان است.

داکتر روحانی با تأکید بر اینکه امروز حق هسته‌ای کشور را بازپس گرفته‌ایم، ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا سال جاری حتی یک گرم کیک زرد وارد کشور نشد و بدخواهان اجازه نمی‌دادند معامله‌ای در این زمینه صورت گیرد و ما به حول قوه الهی، توانستیم بیش از ۳۵۰ تن اورانیوم و کیک زرد را در عرض این چند ماه وارد کنیم.

رییس‌ جمهور ایران اظهار داشت: با فشار ظالمانه بدخواهان نفت و میعانات نفتی محدود شده بود و امروز مسیر را برای رشد و تولید باز کردیم. میعانات و نفت خام در یکسال گذشته یک میلیون و دوصد هزار بشکه صادر می‌شد اما امروز به دو میلیون و هشتصد هزار بشکه یعنی بیش از دو برابر افزایش صادرات داشته‌ایم.

آقای روحانی گفت: آنهایی که می‌گویند ملت ایران در حال پیشرفت نیست و بدخواهان خارجی که القاء می‌کنند که در ۳۸ سال گذشته پس رفت داشته‌ایم به این آمارها توجه کنند.

رییس‌ جمهور ایران افزود: ما در اجلاس اوپک حق ملت بزرگ ایران را برای تولید و صادرات نفت با دیپلماسی موفق نفتی پس گرفتیم که این به معنای افتخار ملت ایران است.

 

داکتر روحانی با بیان اینکه موفق شدیم یک میلیارد و هفتصد میلیون دالر از اموال ملت ایران را از آمریکا بازپس بگیریم و مردم هیچگاه خیانت‌های این کشور را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: ما در برابر آمریکا که به حقوق ملت تجاوز کرده و با دادگاه ساختگی در سال‌های قبل اموال ایران را غصب کرده است به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت بردیم و حقوقدانان، سیاستمداران و دیپلمات‌های کشور تا دستیابی به حقوق ملت از پای نخواهند نشست.

 

وی با اشاره به مشکلات کنونی منطقه و جهان اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با حماسه امروز نشان داد که هراسی به دل راه نمی‌دهد و متأسفانه امروز برخی تازه‌کاران در جهان و از جمله آمریکا قدرت را به دست گرفته‌اند که بدانند باید با ملت ایران تنها با احترام و تکریم حرف بزنند.

رییس جمهور ایران با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در برابر تهدیدها، پاسخی قاطع خواهد داد، اظهار داشت: کسانی که در جهان، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند، بدانند که ملت ایران، یکپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان تا آخر ایستادگی می‌کند.

داکتر روحانی خاطر نشان کرد: ما مردمی آگاه، هوشیار، منطقی و فرهیخته داریم که هوشمندی خود را در بزنگاه‌های تاریخی به خوبی نشان داده اند.

 

ایشان گفت: ما در برابر هرگونه تهدید، نابخردی و آتش‌افروزی با خرد، ایستادگی و قدرت، خواهیم ایستاد و قدرت ما تنها از ملت بزرگ ایران نشأت گرفته است. ما به دنبال تنش نبوده، اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور دارند با قدرت ایستادگی و در برابر زور و تهدید یکصدا هستیم.

 

رییس جمهور ایران افزود: به همه بدخواهان ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که اینجا ایران بیشه شیران است و هیچ‌کس نمی‌تواند چشم بد به ایران داشته باشد.

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش