آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

شروط طالبان برای بازگشایی راههای مواصلاتی (ناوه میش)

شروط طالبان برای بازگشایی راههای مواصلاتی (ناوه میش)

 

راه های مواصلاتی برخی ولسوالی ها در ولایات مرکزی از جمله کجران، کیتی ولایت دایکندی پسابند ولایت غور و ناوه میش ولایت هلمند از مسیر ولسوالی “باغران” سمت مرکز هلمند – شهر لشکرگاه و شهر قندهار توسط طالبان از نیمه دوم ماه مبارک رمضان تا کنون مسدود است.

 

از تاریخ مذکور تاکنون بار ها موسفیدان ولسوالی ناوه میش ولایت هلمند از راه های مختلف با مسئول و موظف طالبان در منطقه بنام “ملا غلام حضرت شهید مل” در وارد گفتگو شدند و هر بار وی دلایلی از قبیل مسدود شدن این مسیر فیصله شورای کویته، فیصله والی امارات اسلامی در ولایت هلمند است یا فیصله کمیسیون نظامی طالبان در هلمند است و راه های هزاره جات باید مسدود گردد و …. را به زبان آورده است.

در آخرین گفتگو بین نمایندگان مردم ولسوالی “ناوه میش” و سرکرده طالبان در منطقه، وی برای آزادی موتران در قید و همچنین عبور و مرور بعدی مسافرین و موتر های اکمالاتی از این مسیر چهار شرط اساسی و غیر قابل اجرا پیش روی مردم گذاشته است:

1.    بستگان تمامی کسانیکه از ولسوالی ناوه میش در صفوف پولیس ملی ، امنیت ملی ، اردوی ملی و ادارات دولتی که در هر جای افغانستان که کار می کنند، با تحت فشار قرار دادن آنها را وادار به ترک وظیفه هایشان نمایند.

2.    مردم ولسوالی ناوه میش باید به تعداد 50 نفرمجاهد مسلح در اختیار طالبان قرار دهند تا این افراد دوشادوش طالبان علیه دولت در هرجایی که ضرورت باشد مورد استفاده جنگی قرار گیرند.

3.    در بازار ناوه میش باید کمیسیون احتساب تشکیل شود تا مواد خوراکی و سوختی که از شهر می اید برای مردم ولسوالی کیتی،کجران، خدیر ولایت دایکندی وپسابند ولایت غور فروخته نشود.

4.     مردم ولسوالی ناوه میش باید با پوسته های دولتی مستقر در بازار مشترک جنگ کنند و این پوسته ها را سقوط بدهند و قرارگاه مشترک را تصرف نموده و سه قریه برغنه جوی، درجی و گیردنی که از خاک ناوه میش بوده و در اشغال ولسوالی کجران قرار دارد دوباره ازاد کند. تا موتر های مردم ناوه میش در مرکز ولسوالی باغران استاده است رها و راه مواصلاتی باغران برای رفت آمد مردم ناوه میش به سمت قندهار آزاد شود در غیر ان راه های مواصلاتی بسته وموترهای قید شده برای مردم ناوه میش داده نمی شود.

    نمایندگان مردم ناوه میش فی المجلس گفته است که مردم توان اجرای چهار شرط ذکرشده فوق را ندارد و مجلس را ترک گفته وبه خانه های شان بازگشته اند.

 

 

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش