آخرین مطالب

تماس با ما

تماس با ما

بيش از ١٠ هزار محصل افغان از طريق بورسها، در کشورهاى مختلف مصروف تحصيل اند

بر اساس معلومات وزارت تحصلات عالى، در حال حاضر بيش از ١٠ هزار محصل افغان از طريق بورسها، در کشورهاى مختلف مصروف تحصيل اند.

 

جاپان به افغانها ٥٠٠ بورس تحصيلى ميدهد

شهرکابل (پژواک،٨ سرطان ٩١): جاپان در پنج سال آينده، به ٥٠٠ محصل افغان در بخشهاى مختلف زمينۀ تحصيلات عالى را فراهم ميسازد.

در اعلاميه اى که از طرف دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى، به آژانس خبرى پژاک مواصلت نموده، گفته شده است که ساداکاو اوگاتا مشاور وزارت امور خارجۀ جاپان، اين بورسها را روز گذشته در ملاقات با رئيس جمهور حامد کرزى در کابل تعهد نمود.

به اساس معلومات منبع، هردو جانب روى راه هاى بهبود وضعيت تحصيلات عالى در افغانستان، آماده گى براى کنفرانس توکيو، رشد زراعت و تشويق نمودن سرمايه گذاران جاپانى براى سرمايه گذارى در افغانستان صحبت نمودند.

به اساس معلومات خانم اوگاتا، درحال حاضر ٤٠ محصل افغان در جاپان مصروف تحصيلات اند و تيم دوم محصلين نيز در ماه سپتمبر سال جارى ميلادى، براى ادامۀ تحصيلات عالى به اين کشور خواهند رفت.

رئيس جمهور کرزى چندى قبل گفته بود که حکومت، امسال براى تحصيلات عالى افغانها در بودجۀ خود، ٢٠ ميليون دالر را اختصاص داده و اين مقدار در سال آينده به ١٥ ميليون دالر افزايش خواهد يافت.

به گفتۀ کرزى، امسال ١٠٠٠ محصل و معلم افغان، براى تحصيل در عرصه هاى مختلف به خارج فرستاده خواهند شد.

سال گذشته ٥٠٠ محصل و استاد برجستۀ پوهنتونهاى دولتى، به مصرف پنج ميليون دالر حکومت، به هدف به دست آوردن سندهاى ليسانس، ماسترى و دکتورا به هندوستان و ترکيه فرستاده شده بودند.

به اساس معلومات وزارت تحصلات عالى، در حال حاضر بيش از ١٠ هزار محصل افغان از طريق بورسها، در کشورهاى مختلف مصروف تحصيل اند.

منبع: اژانس خبری پژواک

مطالب مشابه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش